6 Mayıs 2011 Cuma

Bir fincan bitki çayı ve kurabiye iyi gider :)

Havalar yine bir iyi bir kötü gidiyor. Hasta olduk, olacağız. Bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirmek ve boğazlarınıza iyi gelecek bir çay tarifi paylaşmak istiyorum. Bu çayı belki güneyli olanlar bilir; kaynar çayı denir ve lohusa şerbeti olarak ikram edilir. Şekerle ve azıcık gıda boyası dökerek kaynatılıp üzerine de ceviz koyarak servis ederler. Eskilerin uyguladığı birçok şeyin doğruluk payı yüksek aslında... Bu çay hem sütü artırıcı, hem bağışıklık sistemini kuvvetlendirici hem de mis gibi kokusuyla evinizin havasını değiştirecek özelliklere sahip. Ben ilk doğum yaptığımda bu çayı içmeye başladım. Sanırım çok içtim, sütümden Irmak tadını biliyor galiba o da severek içiyor :)


Çay Tarifi: 
2-3 Kabuk tarçın, 2-3 Kök zencefil, 1 Kök zerdeçal (bazen küçük oluyor ben 2 tane atıyorum), 
2 kök havlucan, 5-6 adet karanfil, 1 hint cevizi, 4-5 yenibahar 
Kaynayan 1,5-2 litre suyun içine yıkanmış tüm kökleri atın ve 5 dk. kaynatın. 5 dakika da dinlendirin. 
**Ben şekersiz kaynatıyorum, arzu eden şeker veya bal atabilir. Bazen içine ıhlamur ve elma kabuğu da ekliyorum güzel oluyor. 

Bu çayın yanına güzel baharatlı bir kurabiye de yaparsanız, hem çocuğunuzla güzel bir vakit geçirir hem de  haftasonu yağmurlu havada evde güzel bir keyif yaparsınız :) 


Baharatlı Bisküvi :
3 su bardağı un
1 su bardağı esmer şeker (ben beyaz şeker ile de yapıyorum ve bir bardaktan biraz az ekliyorum.)
1 yumurta                         1 paket kabartma tozu
1 portakal rendesi           Yarım çay kaşığı karabiber
2 tatlı kaşığı tarçın            5 adet dövülmüş karanfil
1 tatlı kaşığı toz zencefil  1 fiske tuz
2 çorba kaşığı pekmez    225 gr. tereyağı


Tüm malzemeleri karıştırıp, çeşitli kalıplarla kesip, yağlı kağıt serilmiş 170 derece fırında kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun:)
**Bu tarifi, Oktay Usta'dan aldım. Her tarifi gibi bu da harika oldu. 
Özellikle bisküvi sever çocuklara hazır bisküvi almaya hiç gerek yok. Tam buğday unu ile yapıp, öğleden sonra süt yanında iyi bir ara öğün olarak verebilirsiniz. Hem de cam kavanozda hiç bayatlamıyor! 







3 yorum:

  1. Merhaba Esra blogunun ismi güzel olmuş:)
    kurabiye yapmak yeni hobim, baharatları da severim, yarın bu tarifi deneyeceğim!
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. cok tşk ederim Sevlcim:) biz çok severek yiyoruz umarım siz de begenerek yemişsinizdir.sütlü kahve ile de harika gidiyor:)

    YanıtlaSil
  3. Bu kurabiyeyi geçenlerde Egemen'le yapmıştık :)

    YanıtlaSil