12 Haziran 2012 Salı

Oyun hamurunu kendiniz hazırlayın

Tüm çocukların oyun hamuru ile oynamayı sevdiğini düşünüyorum... Irmak'a kokusundan ve renginden ötürü annem almamı pek istemişti... Ben de almamıştım:) Oyun grubunda hamurla karşılaşınca bayılmıştı ve haftalarca sadece hamur ile oynamışken de en kokusuzundan hamur almayı sürdürmüştüm. Bu arada Iraz'ın tarifiyle de kendimiz hamur yapmayı öğrenince hamur almayı bıraktık.
Zaten mutfağı seven Irmak da hamur yoğurmayı harika bir şekilde kıvırdı ve en sevdiğimiz aktivitemiz haline geldi. Poşette saklayınca da yumuşaklığını bir süre koruyor, sonra atıp yenisini yapıyoruz:)


Hamur tarifi şöyle; 3 ölçü un, 1 ölçü tuz, 1 ölçü yağ, 1 ölçü su 
İsteğe bağlı oalrak gıda boyalarından koyarsanız da renkli hamur oluyor. Biz yeşil ve kırmızı yaptık:)


İsterseniz ölçünüzü su bardağı ile yapın isterseniz yemek kaşığı ile ben yemek kaşığı ile yapınca tam Irmak'ın minik ellerinin karıştıracağı kadar oluyor. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder